به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، پژوهشگران انگلیسی به این نتیجه رسیدهاند که بسیاری از بیماری ها از آلودگی میزها و رایانههایی که مورد استفاده مشترک کارمندان قرار دارند به افراد منتقل میشوند.
دکتر لیزا اکرلی میگوید: صفحه کلید رایانهها، گوشی تلفن و دیگر تجیهزاتی که بر روی میز ادارات قرار دارند بسیار آلودهاند و به ندرت اتفاق میافتد که این گونه تجهیزات تمیز و ضد عفونی شوند.
به گفته این پژوهشگر؛ بسیاری از کارمندان برای خوردن غذا از میز کار خود استفاده میکنند و آلودگی محیط، وارد غذای آنها شده و به انواع بیماریها مبتلا می شوند.
شستن دستها و ضد عفونی کردن صحفه کلید و دیگر تجهیزات موجود بر روی میز ادارات که کاربرد مشترک دارند از جمله تدابیری است که میتواند به کاستن از میزان آلودگی به میکروبها و باکتریهای موجود در لابلای تجهیزات اداری منجر شود.